sunnuntai 20. helmikuuta 2011

Kampanja

Hei.

Mie ja Antti ollaan pelattu tässä tämmöistä kampanjaa.

Taistelut tapahtuvat planeetalla, joka on ollut muinoin eldarien ja imperiumin välisen sodan näyttämönä. Vuosituhannet ovat kuitenkin kuluneet ja planeetta on saanut olla hiljaiselossa. Planeetalla on vain pieni miehitysjoukko Night wolf space marineita. Hiljattain kuitenkin planeetan astropaatit havaitsivat pieniä poreiluja warpissa. Syynä tähän oli planeetalla piilossa olleiden webway porttien aktivoituminen. Eldarit olivat saapuneet uudestaan planeetalle ja tuntuvat etsivän jotain...

Kampanja sisältää viisi peliä, joissa armeijat kasvavat asteittain. Ensimmäinen peli on 500 pisteen armeijoilla tapahtuva rescue mission, jonka voittaja saa edun. Tämä etu määrittää kumpi pelaajista toimii hyökkääjänä ja kumpi puolustajana toisessa ja kolmannessa pelissä.

Toinen peli on tuhannen pisteen armeijoilla tapahtuva sabotage tehtävä. Taistelu tapahtuu planeetan kuussa olevalla asemalla, joka ylläpitää planeetan suojakenttää. Ensimmäisen pelin häviäjä toimii hyökkääjänä ja pyrkii tuhoamaan suojakenttägeneraattorin ennen kolmatta peliä, joka on Planetstrikeä.

Kolmas peli on planetstrike tehtävä 1500 pisteen armeijoilla. Ensimmäisen pelin voittaja yhä puolustajana. Mikäli suojakenttää ei onnistuta tuhoamaan, aiheuttaa se häiriöitä hyökkääjän reserveihin.

Neljäs peli on suht normaali 2000 pisteen peli. Vielä emme ole päättäneet tarkkoja vaikutuksia edellisen pelin seurauksista tai tämän pelin seurauksista seuraavaan tehtävään.

Viimeinen peli on 5000 pisteen apocalypse. Neljännen pelin voitolla saavuttaa jonkinlaisen edun (stratagem tai joku deployment etu). Ensimmäisen pelin löydetystä objektiivista saa myös jotain iloa (tod. näk. vortex grenade). Lisäksi jokaisesta aiemmasta voitosta saa yhdelle ryhmälle preferred enemy ja tank hunter säännöt.

Kampanjan aikana ryhmät myös keräävät kokemusta. Pelien jälkeen selvinneille (tai ulos juosseille) ryhmille saa heittää sääntökirjan experience-taulukosta edistymisiä. Voittaja saa tämän kahdelle ryhmälleen ja häviäjä yhdelle. Nämä kyvyt säilyvät kunnes kokemusta sanut ryhmä lannistuu viimeiseen mieheen jossain taistelussa. Mikäli tähän ryhmään haluaa ostaa pelien välillä täydennysmiehiä maksavat ne ylimääräiset +20% pistettä.

Lisäksi molempien johtajat (Antilla Rune priest, miulla Farseer) aloittavat kampanjan tasan 100 pisteen hintaisina. Jokaiseen taisteluun johtajaa saa päivittää ylimääräisellä 50 pisteellä. Ollaan sovittu jotain pistehintoja spessujen (Njal ja Eldrad) kyvyille, joita saa ottaa sitten kun muu ostettava loppuu. Lisäksi pomot saavat myös kokemusheittoja(?).

Peleissä toki pyrimme käyttämään taisteluihin sopivaa maastoa ja täysin maalattuja ukkoja. Taistelut myös dokumentoidaan valokuvausvälinein.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti