torstai 4. syyskuuta 2014

Ryöstöretki tutkimuslaitokseen

Pelasimme pari päivää sitten pitkästä aikaa matsin infinityä kotonani. Koska olin taannoin saanut postissa viimevuoden puolella kickstartteroimani battle systems sci-fi maastosetin ja tehnyt vähän muutakin maastoa, oli hyvä sauma pelata vähän spessumpi skenaario.

Tälläkertaa emme tyytyneet yhteen pelipöytään, vaan rakensin pahvisista "avaruusalus" paloista sivupöydälle maanalaisen tutkimuslaitoksen, kooltaan n. 24x12 tuumaa. Tutkimuslaitoksessa oli kolme neutraalia haqqislamin ghulam infantryä vartiossa ja kohteeksi asetettu geenimateriaalia sisältävä kontti. Kontti piti pakata mukaanotettaessa. Stabilointi vaati wip checkin, johon insinöörit ja lääkärit saivat +3, muut spesialistit heittivät ilman modifieria ja muut sotilaat -3 modifierilla.
Tutkimuslaitokseen johti kahdet portaat, joihin pääsi salaisista (=random) sisäänkäynneistä pääpöydällä. Sisäänkäyntiä pääsi tutkimaan avaamalla keskialueella sijaitsevia lukittuja ovia. Näiden avaaminen tapahtui samoin kuin kohdekontin stabilointi, sillä erolla että plussaa saivat insinöörit ja hakkerit. Ensimmäisestä talosta sisäänkäynti löytyi 1-5 heitolla johon siitä eteenpäin jokaisella seuraavalla tutkinnalla tuli +3. Kun ensimmäinen ovi löytyi oli toinen ovi automaattisesti jossain lähimmistä taloista (tutkimuslaitoksen pohjaratkaisusta johtuen).

Pisteitä oli jaossa ovien löytämisestä 1/ovi. Jokaisesta vartijasta 1 piste (ei todistajia) ja geenikontin hallussapidosta lopussa 2 pistettä sisällä tutkimuskeskuksessa ja 4 sen ulkopuolella. Aikaa ryöstöön oli 4 vuoroa.

En mitään kauhean tarkkaa kuvausta tälläkertaa lähde kirjoittamaan, mutta kuvia tarjoilen kuvatekstein. Joukot olivat tälläkertaa geneeristä Ariadnaa ja Yu-jingiä. Tälläkertaa Yu-jingit olivat kuitenkin eri omistajan ja mukavan erilaisella yksikkövalikoimalla varustettuja. Listat olivat:

Ariadna gc1:
2x veteran kazak (luti)
Moblot, standardi malli
Wulver t2 riflellä
Sas chainriflellä
Uxia McNeil
Dozer insinööri
Briscard, standardimalli
Paracommando, HMG
Caledonian volunteer, chainrifle

Ariadna gc2:
Caledonian volunteer, camo
Zoauve, FO
Zoauve, sapper sniper
Briscard, sniper

Vastaan asettui jotakuinkin seuraavaa:

Ninja, combirifle
Ninja, hacker
Raiden, spitfire
Celestial guard, kuang shi control device
Celestial guard, luutnantti
Domaru butai, chainrifle
Guilang, FO?
Keisotsu insinööri
+pari muuta hiukan hämärän peittoon jäänyttä soturia

Taistelu sujui pääpiirtiessään niin, että Ariadnan ensimmäinen vuoro oli tehokas ja sain nitistettyä useamman vihollisen ja löydettyä enismmäisen oven, menetin kuitenkin samala itse pari soturia (mm. Domarun chainriflekantamalle scatteroineen infiltoinnissa epäonnistuneen volunteerin). Vastaus oli kuitenkin vähintään yhtä verinen ja ariadnalta oli mm. Briscardia lukuunottamatta toinen combat group kokonaan hengiltä. Molemmat SASsit taisi mennä myöskin. Hienoina yksityiskohtina mm. Raidenin face to face sapper sniperiä vastaan. Kolmosia haettiin neljällä nopalla ysiä vastaan. Tuloksena sapperilta huti ja raidenilta 2 kriittistä ja kaksi osumaa...
Toisella vuorolla päästiin taloon sisälle. Domaru ehti ensimmäisenä sisään, muttei päässyt kovin pitkälle. Wulver koitti tulla eliminoimaan domarun, mutta kuoli itse matkalle (yritin tietty lähikseen, koska se on hienompaa). Paracommando kävi listimässä ensimmäisen ghulamin ennen käskyjen loppumista. Päästen sisälle ninjan löytämästä takaovesta (tappaen matkalla kyseisen ninjan). Domaru butai kuitenkin näytti miten homma hoidetaan tyhjentämällä koko kompleksin, eli molemmat ghulamit ja paracommandon jo aroilla tappamansa Wulverin lisäksi. Ulkopuolella sain sentään tapettua kuuden pisteen volunteerilla 50? Pisteen hakkerininjan intuitive attackilla, jota pääsin hyödyntämään ekaa kertaa tässä pelissä. Jopa kahdesti, mutta ensimmäisellä yrittämällä toinen ninja pelastui SAS:in kynsistä.
Loppupeli juostiinkin kilpaa tutkimuslaitokseen. Raiden piti hyvin vahtia lähimmällä ovella ja sisään joutui menemän aina dodgella. Ne kuitenkin onnistui mukavasti. Lopulta homma ratkesi siihen, osuuko celestial guard kohteen napanneeseen moblottiin ja kestääkö tämän panssari ja suoja. Osui ja ei kestänyt, joten peli loppui siihen, että yu jingin luutnantti juoksi ulos tutkimuslaitoksesta paketti hallussaan, kentällä ollessa yhteensä kuusi modelia (2 celestial guardia, raiden, kasakat ja dozer). Mitään retreat-sääntöjä ei kyllä kaikessa tuhinassa muistettu olevan olemassakaan, mutta toisaalta parempi näin. Lopputulos oli nimittäin vähintäänkin sankarillinen. Jatkoa seuraa tällekin tarinalle varmasti. Haqqislam lähettänee ainakin joukkoja perään hakemaan omaisuuttaan pois.

Raiden ampui elämänsä sarjan

Yu Jing luutnatti poistuu rikospaikalta

Raiden näkee kaukaisuudessa suurta saalista

Uusi kalliokasvihuoneeni asemapaikkana

Objective secured

Domaru vauhdissa

Sapperin kohtalo toisesta kulmasta


Sapper poimi asemistaan hyvin vastustajia ennen kuolemaansa

Ensimmäisen vuoron tapahtumia

Taistelukenttä

Tutkimuskeskus



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti