Kolmas osa Sector 53:n ennakkopohjustusta. Eli sankareiden edistymissysteemi.
Kuten edellisessä sääntöpaketissa mainitsin, on nyt luvassa säännöt sankareiden edistymiselle. Sankarina toimii siis armeijalle valittu johtaja, jonka tulee olla ei-uniikki sankari (eli ei spessu).
Sankarille kokemusta kertyy seuraavista asioista:
+1 voitto
+1 selviytyminen taistelusta
+1 selviytyminen haavoittumatta (eli yhteensä +2)
+2 jos on mukana valtaamassa objektiivia (tai valtaa itse oikealla warlord traitilla, tai skenaarioon liittyen)
+1 sama, mutta sekundaariobjektiivista (eli vastustajan sankarin kukistamalla saa +2 kokemuspistettä)
+1 itse tai ryhmän kanssa kerätystä kill pointista
+ skenaarioissa mahdollisesti määritellyt kokemusmahdollisuudet
Kokemuspisteet pysyvät taistelusta toiseen, vaikka johtaja kaatuisikin taistelussa. Kaatuneille johtajille voidaan kylläkin kehittää jokin vammautumismahdollisuus, jos niin halutaan. Sankarit eivät kerää kokemusta kuin joka kierroksen akhdesta ensimmäisestä kohtaamisesta, näin enemmän pelaavien sankarit eivät "karkaa" muilta.
Johtajat saavat edistymiä viiden kokemuspisteen välein. Tällöin sankarilleen saa valita lisäkykyjä. Kyvyt on jaettu kolmeen eri tasoon. Tasot ovat yhtä kuin kierroksia, eli kolmannesta kierroksesta eteenpäin on kaikki kyvyt valittavissa. Lisäksi tasosta riippumatta voi kehittää jotain hahmon ominaisuuksista (ws, bs, jne.). Kuitenkaan mitään ominaisuutta ei saa kehittää useammin kuin kerran.
1-taso
- stealth
- fleet
- tank hunter
- relentless
- stubborn
- fearless
- hit & run
- counter attack
- mahdollisuus ampua kahdella aseella (vain toinen saa olla kahden käden ase)
- infiltrate
- scout
- acute senses
- night vision
- interceptor
- skyfire (ei ole kuitenkaan pakko käyttää joka ampumiseen ts. osuu maakohteisiin normi bs:llä)
- furious charge
- preferred enemy
- feel no pain
- Split fire
- fear
- Admantium will
- Hammer of Wrath
- Monster hunter
- +1 Psychic mastery level
- Skilled rider
- Saa valita itselleen toisen warlord traitin
2-taso
- eternal warrior
- +1/-1 reserviheittoihin
- +1 aloitusheittoon
- yhdelle yksikölle scout/infiltrate/deepstrike säännöt
- mahdollisuus d3 yksikön uudelleen deploymenttiin
- tulen jakaminen long fang tyyliin
- ignoroi coverin ampuessa
- re-rollit woundeihin
- fast shot
- preliminary/orbital bombardment (space marine captain, vanha sääntis)
- voi ostaa varusteita vastaavan hq:n varustelistasta (wysiwyg pakollista)
- +1 aseiden ap arvoon
- rending lähitaistelussa tai ampuessa
- saa re-rollia ykköset (paitsi shadowfieldiin)
- "runes of witnessing"
- psychic hood
- shrouded
- omalle ryhmälle osumiseen re-rollit ammuttaessa
- melee hyökkäyksiin concussive erikoissääntö
- And they shall know now fear
- +6" rangea psychic powereihin
- Daemon (vain Chaos)
- Zealot
- It will not die
- Rampage
3-taso
- smash
- voi tehdä yksikkönsä kanssa "wolf scout"-outflankin
- immuniteetti psyykkisille voimille (myös yksikölle)
- yksi ylimääräinen psychic power vuorossa, saa olla sama
- d3 yksikköä scoraaviksi
- +d6 hyökkäystä chargessa
- varastaa aloituksen 4+:lla
- mahdollisuus re-rollia pelin loppumisheitto
- re-rollit moraali/pinning testeihin 12" säteellä
- reservit alkaa tulemaan jo ensimmäisellä vuorolla
- +1 invulnerable saveen (max 2+)
- saa valita kuka ottaa woundin ampuessa
- psyker saa valita randomoitavat psychic powerinsa
- heroic sacrifice Grey knight codexista
- onnistuu psycic testit suoraan
- yksiköt saa käyttää leadershippiä 12" säteellä
- jakaa universal special rulet kaikille 6" säteellä
- mastery level 1 psyker, saa valita omalle armeijalleen saatavista loreista (jos oma armeija ei normaalisti saa psykereitä, ei voi tätä kykyä ottaa)
Ps.
Listaan saa ehdottaa lisää kykyjä, etenkin oman armeijan fluffiin sopivia. Järjestäjä pidättää oikeuden muutoksiin, jos havaitaan jotain erityisen rikkinäisiä yhdistelmiä.
torstai 3. tammikuuta 2013
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti