sunnuntai 26. kesäkuuta 2011

Tomin ja Jamon ensimmäinen peli

Dark eldar piraattikapteeni Duke Calamarai (Sliscus) oli saanut vihiä mainiosta ryöstöapajasta sektorilla 53. Calamarain laivastoon esiintymään ilmestyneet harlekiinit olivat valmiita näyttämään kätketyn reitin webwayn halki Attica planeetalle, jossa paikallinen barbaariasutus oli aloittanut kapinan. Tämä oli hyvä vaihe kerätä saalista ja suloisia sieluja. Miksi harlekiinit halusivat näyttää tämän reitin oli mysteeri, mutta Calamarai ei halunnut jättää käyttämättä tätä tilaisuutta iskeä.

Pian planeetalle saapumisen jälkeen Calamarain tiedustelijat saivat vihiä vielä paikallista barbaariheimoakin makoisammasta saaliista. Alueella oli nähty keinomaailma eldarien lentopyöriä haravoimassa aluetta. Muinaisia eldarsieluja suurempaa herkkua Calamarai ei tiennyt, joten isku oli välttämätön. Houkutellakseen eldarit paikalle hän asensi psyykkisen majakan sopivalle hylätylle pumppuasemalle ja jäi odottelemaan läheiseen metsään saaliin saapumista paikalle...

Skenaariona take and hold. Armeijoina:

Dark eldar:

Duke Calamarai (Sliscus) -150p-
(Shadow field vaihdettu clone fieldiksi kampanjasääntöjen vuoksi)

6 Harlequins -142p-
-6 kisses, inferno pistol-

6 Wyches -90p-
-Shardnet & impaler, hekatrix, power weapon-

10 Warriors -115p-
-Splinter cannon, blaster-

Yht: 497

Eldar (ei tarkka lista)

Farseer
-singing spear, guide-

2x 3 jetbikes
-shuriken cannon-

8 Dire avengers
-shimmershield, defend-

2 war walkers
-4 scatter lasers-

Dark eldarit voittivat aloituksen ja saivat huumeen, jolla re-rollitaan woundit. Eldarit jättivät biket reserviin ja war walkerit outflankkiin. Joka osoittautui pelin ratkaisevaksi tekijäksi.

Alkuvuorot menivät armeijoiden lähestyessä toisiaan, eldareiden reserveistä vain toiset jetbiket tulivat toisella vuorolla. Alkuvuoroilla lähinnä jetbiket ammuskelivat eteneviä dark eldareja ja warriorien splinter cannon ampui takaisin. Kolmannella vuorolla harlekiinit kestivät avengerien ampumisen ja pääsivät chargaamaan (4 jäljellä), ekalla vuorolla taistelu voitettiin kolmella, mutta avengerit pitivät. Seuraavalla vuorolla harlekiinit hävisivät yhdellä ja viimeiset kaksi pakenivat vailla regroup-mahdollisuutta.

Tämä kuitenkin mahdollisti warrioreista eronneen duken pääsyn lähitaisteluun. Ensimmäisellä vuorolla duke tappoi farseerin ja seuraavilla ~viidellä lähiskierroksella loput avengerit yksi kerrallaan.

Samanaikaisesti toisaalla jetbiket ampuivat wychet. Warriorit onnistuivat tappamaan toisesta ryhmästä 2 ja viimeinen pakeni. War walkerit saapuivat kentälle vasta vuorolla 5, joka oli pelin ratkaiseva tekijä. Dark eldareilla ei oikeastaan olisi ollut mitään aseita näitä vastaan, ja ne tuhosivatkin heti ensimmäisellä vuorolla puolet warrioreista. Viimeiset warriorit menivät keskusobjektiivia kiistämään tulleiden jetbikejen kanssa lähitaisteluun, suojaan war walkereiden ampumista, ja pysyivät siellä duken avuksituloon asti. Duke tappoi kaikki kolme bikeä ja viimeisellä eldarvuorolla kentällä oli 2 war walkeria, 3 dark eldar warrioria ja duke. Dark eldar voitto oli siis varma, sillä jos warriorit kuolisivat voittaisivat dark wldarit victory pointeilla ja jos taas duke kuolisi voitto tulisi objektiivilla.Walkerit ampuivat duken "vakavasti haavoittuneeksi" kostona kolmesta keräämästään pain tokenista ja näin dark eldarit keräsivät voiton kolmen warriorin pitäessä objektiivia.



Kuvassa tilanne kolmannelta vuorolta. Duke on juuri irtaantunut auttamaan pian pakoonjuoksevia harlekiineja ja kentällä on vasta yhdet jetbiket.

Pelin siis ratkaisi lähinnä war walkereiden hidas kentälle tulo. Mikäli ne olisivat olleet alusta asti kentällä farseerin guidaamina, peli olisi ollut nopeasti ohi niiden tuhotessa yksikön vuorossa.

Kokemukset jakaantuivat seuraavasti:

Dark eldar warriorit, jotka jäivät henkiin saivat hyvää kokemusta sodasta ja ovat jatkossa 'fearless'. War walkerit puolestaan oppivat kantapään kautta Attican kiviset louhikot ja saivat 'move through cover' kyvyn.

Duke Calamarai keräsi 9 tappoa (farseer, 3 bikeä ja 5 avengeria)ja sai siten 11 kokemuspistettä (2+3+5+1). Kahdesta etemisestä valitisin kyvyt 'stealth' ja 'hit and run', joten nyt mestariryövärin iskut ovat yhä salavihkaisempia ja nopeampia.

Farseer keräsi vain yhden kokemuspisteen kahdesta onnistuneesta psychic testistään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti